Тендерна колегія Антимонопольного комітету зобов’язала Службу автомобільних доріг у Одеській області скасувати рішення про відхилення ТОВ «Автомагістраль-Південь» та ТОВ «Ростдорстрой» на тендері з поточного середнього ремонту дороги Т-16-27 КПП «Серпневе-Тарутине-Арциз-Сарата» очікуваною вартістю 340,06 млн гривень. Про це стало відомо з рішень на скарги компаній від 25 серпня, опублікованих на сайті «Прозорро».

Окрім скаржників, Одеська САД відхилила пропозицію і ТОВ «Миколаївбудцентр». Таким чином, на тендері усі учасники, що подалися, були відхилені. Згідно з протоколом засідання тендерного комітету, Замовник відхилив компанії, бо вони у своїх транспортних схемах вказали час транспортування асфальтобетонних сумішей за маршрутом, що перевищує 3 години. А це є порушенням умов тендерної документації.

Згідно з позицією Замовника, маршрут, який зазначили обидві компанії, пролягав через шість населених пунктів, де швидкість транспорту має становити 24 км/год. До того ж, автомобільна дорога О162340, на думку САД, «має чорно-щебеневе покриття, яке не ремонтувалося останні 20 років», а тому розрахункова швидкість на цій дорозі має не перевищувати 37 км/год. Таким чином, при кінцевому перерахунку швидкість транспортування перевищує 3 години.

У Тендерній колегії Антимонопольного комітету зазначили, що обидві компанії надали транспортну схему та вказали орієнтовний час транспортування, при цьому Замовник не довів та не підтвердив, що компанії невірно розрахували час і відстань транспортування, а тому їх відхилили неправомірно.

«Миколаївбудцентр» з групи Араіка Амірханяна з невідомих причин не подала таку ж скаргу на своє відхилення, тому її не поновили на тендері разом з вищевказанами представниками Національної асоціації дорожників України.

За словами експертки платформи «Ліга антитрасту» Анни Сулими, відхилення усіх учасників торгів ще не означає стовідсоткової відміни тендеру Замовником, а тому учасникам, аби не пропустити тендер, варто оскаржувати своє відхилення в АМКУ.

«Якби третій учасник (ТОВ «Миколаївбудцентр») не сподівався б на те, що відхилення всіх учасників означає відміну торгів, то у нього були б такі самі 100% шанси повернутись у процедуру закупівлі та далі змагатись за цей тендер. Тому, практична порада для всіх учасників – якщо вас відхилено, на вашу думку, неправомірно, – обов’язково скаржтесь до Колегії, навіть, якщо відхилені всі учасники, адже разом з вами можуть поскаржитись й інші та замовника зобов’яжуть проводити процедуру далі, але вже без вас», – каже Анна Сулима.

«Автомагістраль-Південь» та «Ростдорстрой» є одними з найбільших учасників тендерів Служби автомобільних доріг у Одеській області: найбільше підрядів впродовж 2017-2020 років отримав «Ростдорстрой» – 2,77 млрд; «Автомагістраль-Південь» опинилася на третьому місці – 2,01 млрд.

ТОВ «Автомагістраль-Південь» (Одеса) є фаворитом серед усіх підрядників Укравтодору з часів Петра Порошенка. Тоді фірма користувалась підтримкою дніпропетровського бізнесмена і голови бюджетного комітету ВР Андрія Павелка (БПП). Фірму контролює бізнесмен Олександр Бойко. Нині компанія є засновником Національної асоціації дорожників України. Президент НАДУ Тарас Сиротинський у квітні став радником прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.

ТОВ «Ростдорстрой» входить у групу бізнесмена Олександра Жукова та мера Одеси Геннадія Труханова. Його бенефіціарами через фірму «Оттема» (Угорщина) значаться Євген Коновалов і Юрій Шумахер – депутат Одеської міськради від партії «Довіряй ділам» Труханова.