Тендерна колегія Антимонопольного комітету України задовольнила скаргу приватного підприємства «Автомагістраль» на дискримінаційні умови тендерної документації у торгах на  будівництво траси державного значення Н-31 Дніпро — Решетилівка очікуваною вартістю рекордні 12,58 мільярдів гривень. Про це повідомляється у системі «Прозоро».

ПП «Автомагістраль» оскаржила нову дискримінаційну заточку , яку прописала Служба автодоріг у Дніпропетровській області. Дискримінаційна вимога полягала у тому, що аби прийняти участь у тендері компанія мала підтвердити свій річний дохід, який має складати щонайменше третину вартості підряду, що у грошовому еквіваленті  3,77 мільярда гривень.

У скарзі фірма зазначала, що має дохід від своєї діяльності за минулий рік тільки в обсязі  мільярда гривень, а виконати цю умову мають змогу лише дві компанії в країні – «Онур конструкціон інтернешнл» та «Автомагістраль-Південь». При розгляді скарги АМКУ зобов’язала Дніпропетровську САД виключити цю вимогу з тендерної документації.

Окрім цього колегія АМКУ 3 серпня задовольнила скаргу фірми «Граніт-001» на умови тендерної документації у цих торгах. Зокрема, компанія вимагала прибрати з тендерної документації вимогу подати договірну ціну після аукціону. При чому, договір вважався неукладеним з вини переможця у разі, якщо договірна ціна не буде погоджена замовником протягом строку укладання договору. Тож, якщо замовник вже після проведення аукціону не погодить ціну, учасник втратить підряд і 63 мільйони гривень застави. Тож фактично така умова давала право замовнику свавільно відхилити будь-якого переможця просто не ухваливши ціну. Тож колегія АМКУ зобов’язала замовника внести зміни до документації в цій частині.

Крім того «Граніт-001» оскаржував вимогу щодо обов’язкової наявності у компанії 6 фрез та 5 лаборантів. Це на думку учасника значно звужує коло компаній, які можуть прийняти участь в аукціоні, і не обумовлена необхідністю, адже компанії залучають випробувальні лабораторії у сторонніх організацій, і всі необхідні вимірювання роблять працівники лабораторії, а фрези взагалі майже не потрібні для будівництва нової дороги. Але ще до того, як АМКУ почав розгляд вимог, замовник змінив обидві норми у документації, зменшивши кількість фрез і лаборантів до двох. Також замовник у новій редакції документації виключив критерій, який зобов’язує субпідрядну  організацію, якщо вона буде залучена на виконання більше 20% робіт, підтвердити всі кваліфікаційні умови для учасника.

Нагадаємо, керівництво Укравтодору так і не пояснило обґрунтування такої великої очікуваної вартості будівництва, де приблизна вартість кілометру дороги коштує рекордні $10 мільйонів.