Кілька років поспіль на Видубичах поблизу Південного мосту курсує багатопалубне судно, що швартується поблизу “Заводу ім. С. Ковальської”. “СтопКор” розібрався, що це за судно і кому воно належить, а заодно виявив численні порушення, зокрема щодо водокористування.

barzha_Vydubichi
Баржа з піском на Видубичах. Фото: “СтопКор”

Столичні Видубичі, вул. Будіндустрії, 7. Саме тут розташований “Завод ім. Світлани Ковальської” – найпотужніший виробник бетону та залізобетонних виробів Києва та області. Той, що має сумну славу монополіста та фактично диктує умови іншим гравцям на ринку.

Самого лише річкового піску підприємство щороку споживає близько 1,5 млн тонн. Саме задля його перевалки на березі поруч із заводом стоїть земснаряд СОБІ-1, що належить ТОВ «СОБІ».

barzha_Vydubichi2
Баржа з піском на Видубичах. Фото: “СтопКор”

Пісок надходить з точок намиву баржами. Далі в роботу включається землесосний снаряд СОБІ-1. Він спершу подає з Дніпра на баржу воду, де вона змішується з піском, а потім утворену “пульпу” цей земснаряд перекачує вже на склад, розташований просто неба на березі. Після чого скаламучена вода, без жодної фільтраційної обробки, стікає назад у річку.

При цьому води під час процесу використовується втричі більше від кількості піднятого піску. Тобто відбувається так зване водокористування у значних обсягах, яке відповідно до законодавства потребує отримання спеціального дозволу, контролю за діяльністю та сплати державі рентної плати.

zavod_Kovalskoii
Завод ім. Ковальської з висоти. Фото: “СтопКор”

Окрім вищезазначеного, для здійснення такої діяльності необхідний ще й проєкт оцінки впливу на довкілля, адже екосистема від подібних дій може зазнавати значного ураження. За інформацією “СтопКору”, подібні документи та дозволи у компаній відсутні.

При цьому склад, на який вивантажується намитий пісок, використовується для перевалки й інших будівельних матеріалів, зокрема цементу, потрапляння яких у воду становить серйозну загрозу фауні річкового басейну.

zavod_Kovalskoii2
Склад з піском біля заводу ім. Ковальської. Фото: “СтопКор”

Зазначимо також, що в Україні, як і в інших цивілізованих державах, діють правила судноплавства на внутрішніх водних шляхах. Згідно із ними, місця швартування, виконання вантажних робіт та інша подібна діяльність має вестися виключно в обладнаних для цього місцях, з обов’язковою наявністю причальної стіни. Вона біля заводу та складу відсутня.

zavod_Kovalskoii3
Місце зливу води у Дніпро. Фото: “СтопКор”

Відповідно до ст. 60 КупАП “Порушення правил водокористування”, забір води з порушенням планів водокористування, самовільне проведення гідротехнічних робіт, безгосподарне використання води (добутої або відведеної з водних об’єктів), порушення правил ведення первинного обліку кількості вод, що забираються з водних об’єктів і скидаються до них, та визначення якості вод, що скидаються, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Наразі це близько 8,5 тис. грн.

Повторне порушення протягом року карається накладенням штрафу на громадян від чотирьохсот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (понад 1 млн грн).

The post Без дозволів та сплат: як бетонний завод ім. Ковальської “краде” воду з Дніпра appeared first on Інформаційний портал “СтопКор”.