Про це повідомляє видання enkorr.

Частка Кременчуцького НПЗ у загальному обсязі виробництва дизельного палива в Україні в липні зросла до 93%. Решту 7% або 6,5 тис. т дизпалива виробив Шебелинський ГПЗ компанії»Укргазвидобування”.

За підсумками липня 2020 р.імпорт дизпалива склав 563 тис. т, що на 12,6% менше аналогічного періоду 2019 р. Поставки дизпалива з Росії скоротилися на 33% до 208 тис. т. з Білорусі в липні імпортовано 238 тис. т (+5,6% до липня 2019), з Литви – 37,7 тис. т (+10,7%), через морські порти – 77,3 тис. т (+6%).

З початку року (січень-липень 2020 р.) обсяг ринку дизпалива склав 4,12 млн. т, що на 6,7% більше, ніж за аналогічний період 2019 р. (3,86 млн. т). Внутрішнє виробництво за цей період зросло на 45% до 0,65 млн т.імпорт за цей період склав 3,4 млн т (85,3%).

Нагадаємо, на початку липня “Укртатнафта” звернулася до Міністерства енергетики з проханням ввести мита на імпорт дизельного палива в розмірі 8,46% з 1 серпня 2020 р.

Це прохання не було підтримане експертною радою при Міністерстві енергетики.

За оцінками “нафтогазової асоціації України”, введення мит призведе до зростання цін і збитків економіки на рівні 11 млрд гривень на рік. Також обмеження на імпорт може зруйнувати диверсифіковану систему поставок палива на український ринок і посилити монополізацію групи «Приват» як власника Кременчуцького НПЗ.

Це друга спроба ПАТ» Укртатнафта ” обмежити імпорт нафтопродуктів з початку поточного року. Ще в січні компанія звернулася з відповідним проханням до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, але в червні її заяву було відхилено.

На думку директора ” А-95» Сергія Куюна, введення мит і квот, яких домагаються українські НПЗ, може привести до руйнування диверсифікованої моделі поставок палива на ринок України.