Про це йдеться у зверненні Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу до прем’єр-міністра, міністра інфраструктури та т.в.о. міністра енергетики.

 

В Федерації зазначили, що вугільна та енергетична галузі є основними користувачами послуг АТ «Укрзалізниця» та забезпечують близько 10% її вантажопотоку, і збільшення тарифів на вантажоперевезення суттєво вдарить по підприємствам галузі.

 

«Залізниця – практично безальтернативний спосіб транспортування вугілля, мазуту для потреб ТЕС. Безперебійна робота залізниці та тарифне навантаження суттєво впливають на стабільну роботу та фінансовий стан підприємств галузі», – наголошується в зверненні.

 

Автори звернення вважають, що в разі ухвалення проекту наказу Міністерства інфраструктури «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ним послуги», яким передбачено двоетапне підвищення тарифів на перевезення порожніх вагонів з-під вивантаження палива – з 1 вересня поточного року та з 1 січня наступного –  вартість перевезення палива зросте в середньому на 10-13%.

 

«За оцінками Федерації у випадку впровадження в дію Проекту Наказу вартість перевезення палива для потреб ТЕС зросте в середньому на +30-40 грн або на +10-13%, а транспортні витрати підприємств галузі зростуть до кінця 2020 року на 150 млн грн, та ще на 1 млрд грн у 2021 році», – зазначається в зверненні.

 

В Федерації наголосили, що збільшення витрат на транспортування суттєво погіршить ситуацію у вугільній та енергетичній галузі, які нині, зокрема через кризу, мають мільярдні збитки. Та закликали уряд не підвищувати тарифи на залізничні перевезення, а знизити їх.

 

Раніше народний депутат, член комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Костянтин Бондарєв заявляв, що підняття тарифів «Укрзалізницею» на вантажоперевезення буде катастрофою для підприємств-експортерів, наголосивши, що це призведе до подорожчання їх продукції і втрати конкурентоспроможності на світових ринках.

 

Водночас експерший заступник Міністра промислової політики України Сергій Грищенко наголошував, що від стабільної роботи «Укрзалізниці» залежить вся економіка країни, і в умовах кризи не можна піднімати тарифи на вантажоперевезення, оскільки це вдарить по базовим галузям.