Про це в ефірі телеканалу «112 Україна» заявив адвокат сторони захисту Артем Трекке.

«Після того, як експертиза встановила відсутність збитків, спричинених дією формули, як на мене, то в Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, сторони обвинувачення за цією справою, жодного іншого варіанту не було. Вона мала закрити провадження по справі», – заявив адвокат.

Трекке наголосив, що сторона захисту з самого початку наполягала на відсутності жодних збитків від дії цієї формули, її економічній та правовій обґрунтованості і, відповідно, безпідставності всіх звинувачень НАБУ.

Стосовно так званої першої експертизи СБУ, яка в 2019 році лягла в основу повідомленням про підозри, адвокат зазначив, що вона проводилася з численними порушеннями і не могла бути допустимим доказом у випадку судового розгляду справи.

«У тому цьому випадку мова йшла про те, що один старший детектив, який вів цю справу доручив іншому детективу-аналітику, який склав своє бачення стосовно цього питання. А потім вказане бачення у вигляді довідки було передано на вивчення, дослідження експертів СБУ. Вони підтвердили фактично арифметичну різницю між тими даними, які було надано Національним антикорупційним бюро», – додав Трекке.

Комплексна ж експертиза СБУ, висновок якої наданий 11 серпня, була проведена із залученням широкого кола експертів і за своїми масштабами не мала аналогів.

Нагадаємо, 28 серпня САП оголосила про закриття справи «Роттердам+» через відсутність достовірних і вичерпних доказів вини підозрюваних.

11 серпня фінальна комплексна експертиза СБУ не підтвердила збитків від дії формули «Роттердам+». До цього також жодна державна експертиза, проведена як з ініціативи НАБУ, так і сторони захисту, не підтвердила нанесення збитків.

Термін досудового розслідування у справі «Роттердам +» закінчився 8 серпня. НАБУ і САП не змогли направити справу в суд і зупинили розслідування на невизначений термін.

Формула «Роттердам +» діяла для розрахунку вартості вугілля при встановленні прогнозної оптової ціни електроенергії виключно для промислових споживачів в період 2016-2019 років. Вона передбачала включення вартості доставки вугілля від хабів Амстердам-Роттердам-Антверпен. Формула була скасована з 1 липня 2019 з введенням ринку електроенергії.