У зв’язку з тим, що не всі батьки встигли вчасно підготувати документи для зарахування дитини на цілодобове перебування до інтернату (пансіону) за новими правилами, вони можуть тимчасово влаштовувати до них дітей за наказом керівників цих закладів на перший семестр навчального року  з обов’язковим продовженням підготовки рішень органів опіки та піклування за новими правилами.

Відповідне рішення прийнято на засіданні Кабінету Міністрів України 2 вересня 2020 року.

Як зазначила Міністр соціальної політики Марина Лазебна, однією з головних проблем на сьогодні є проблема недостатнього розвитку інклюзивної освіти, що переважно поширюється тільки на дітей з порушеннями розвитку, пов’язаними з відносно легкими нозологіями, що змушує батьків дітей зі складнішими порушеннями влаштовувати їх до відповідних інституцій для забезпечення навчання відповідно до особливостей розвитку.

Міністр наголосила, що таке тимчасове влаштування дітей в інтернати дасть можливість комплексно підійти до вивчення причин перебування дітей в спецзакладах.

Для цього Мінсоцполітики разом з Офісом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в першому семестрі будуть здійснені моніторингові візити до інтернатів (пансіонів) спеціальних закладів освіти та до дитячих будинків-інтернатів ІІІ-ІV профілю.

Проєкт акту сприятиме забезпеченню виваженого та поступового впровадження порядку зарахування дітей на цілодобове перебування до відповідних закладів, що сприятиме реалізації права дітей на освіту, повноважень органів місцевого самоврядування щодо розвитку послуг для сімей із дітьми в територіальних громадах.

Також проєктом постанови пропонується забезпечити можливість влаштування окремих категорій дітей без розгляду питання про доцільність їхнього влаштування на засіданні комісії з питань захисту прав дітей.

Відповідно до пункту 15 Положення про спеціальну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №221, в таких закладах перебувають діти з різними рівнями захворювання: від легких, помірних порушень (зниження зору та слуху) до глухих, сліпих дітей та дітей з тяжкими порушеннями інтелектуального розвитку.

Саме тому постанова буде стосуватися глухих, сліпих дітей та дітей з тяжкими порушеннями інтелектуального розвитку, яких буде влаштовано до інтернатів (пансіонів) спеціальних закладів освіти, та дітей з інвалідністю до дитячих будинків-інтернатів ІІІ-ІV профілю. Крім того, оцінювання потреб таких сімей у соціальних послугах буде здійснюватися не на запит батьків про влаштування дитини в інтернат, а за рішенням органу опіки та піклування.