З часів СРСР Україна мала потужний науково-технічний потенціал, який дозволяв виробляти цілу низку літаків «Ан», зокрема, на виробничих потужностях у Києві та Харкові. Україна має унікальний досвід у будуванні вантажних літаків, який, зокрема, був реалізований у найновішій розробці АНТК ім.Антонова – літаку Ан-178, який може експлуатуватись практично в будь-яких умовах, використовувати ґрунтові майданчики замість аеродромів, брати участь у міжнародних логістичних проєктах контейнерних перевезень. Саме унікальний український досвід вантажного літакобудування і вантажних авіаперевезень є стратегічними перевагами, на яких варто зосередити ресурси країни.

Avia6
У Києві розповіли, хто знищує авіацію. Фото: СтопКор.

Про це під час пресконференції «КОРУПЦІЯ РУЙНУЄ УКРАЇНСЬКУ АВІАЦІЮ І ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ КРАЇНИ. Корупційні дії і невиконання законів України окремими співробітниками Державної служби експортного контролю, Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України і Служби безпеки України завдають шкоду обороноздатності і руйнують економіку країни у цілому» розповів Президент Концерну «Титан», народний депутат України IV скликання, засновник та власник ТОВ  «УРАРП» (Український Розробник – Авіа Ремонтне Підприємство) Анатолій Іванович Льовін.

Він підкреслив, що, на жаль, протягом десятиліть потенціал України залишається нереалізований.

«Завод у Харкові зазнає процедур банкрутства. Виробництво літаків в Україні фактично припинилось. Іноземні замовлення на будування літаків на базі АНТК ім. Антонова не виконуються. Бази технічного обслуговування українських літаків за кордоном не створені. Існує великий ризик втрати Україною повного циклу вироблення і експлуатації літаків», – зазначив Льовін.

Avia7
Авіацію знищують, підприємства — дискредитують. Фото: СтопКор.

Управлінець і державний діяч підготував власні пропозиції з відновлення статусу України як провідного виробника авіаційної техніки. Зокрема:

  1. Залучення приватних інвестицій у формі державно-приватного партнерства з прозорими правилами і умовами відповідно до Закону України «Про державно-приватне партнерство».
  2. Зміни у законодавстві та у державних регуляторних практиках, які полегшують умови ведення бізнесу, як для українських, так і для іноземних підприємств та інвесторів.
  3. Створення міжвідомчої робочої групи для розробки інвестиційних програм і стратегічних планів розвитку авіаційної галузі України.

З ініціативами реанімації авіаційної галузі Анатолій Льовін звертався до Уряду, зокрема, до Прем’єр-міністра України. Однак не отримав відповіді.

Льовін заявив, що ведення бізнесу в авіаційній галузі нині ускладнено  певними проявами корупції.

«У спадок від Радянського Союзу Україна отримала потужну інфраструктуру аеропортів і аеродромів, яка наразі використовується на 10% від її потужності. Але завантажити цю інфраструктуру на повну потужність за рахунок іноземних авіаперевізників перешкоджають законодавчі обмеження. Іноземні авіаперевізники зацікавлені у транзиті вантажів через Україну, у базуванні та зберіганні своєї техніки на аеродромах України, але законодавство не дозволяє іноземцям тримати тут свою власність більш як один рік під загрозою конфіскації. Це є джерелом корупції з боку СБУ та митної служби і відлякує від співпраці іноземні авіакомпанії», – зазначив фахівець авіаційної галузі.

Avia8
У Києві розповіли, хто знищує авіацію. Фото: СтопКор.

Утім, він підкреслив, що принциповою позицією для нього є правило «я не даю хабарів і не плачу відкати». І це ускладнює ведення бізнесу в Україні. Інший його принцип: «я не вивожу кошти з України, навпаки, я залучаю їх в Україну». Саме тому, займаючись бізнес-діяльністю у світі та отримуючи від цієї діяльності прибуток та обігові засоби, ТОВ «УРАРП» забезпечує постачання авіаційних двигунів на повітряні судна української реєстрації, які працюють за кордоном, в тому числі за міжнародними контрактами, і є джерелом валютних надходжень в Україну.

Крім того, ТОВ «УРАРП» незмінно, чотири роки поспіль, надає тендерні пропозиції, значно вигідніші за ціною і якістю, ніж конкуренти. Тому стає переможцем тендерів на держзамовлення.

Натомість сьогодні проти підприємства розгорнуто кампанію, спрямовану на перешкоджання діяльності, що загалом може відбитися на оборонній здатності України, як заявив засновник ТОВ «УРАРП» Анатолій Льовін.

ТОВ «УРАРП» – єдине з українських підприємств, яке має авторські права розробника на техніку «Іл» (двигуни і планер). Техніка «Іл» продовжує залишатись значною частиною повітряного флоту України, як військового, так і цивільного. У разі блокування роботи ТОВ «УРАРП» єдиною альтернативою для авторського супроводу планерів і ремонту двигунів для українських літаків «Іл-76» стануть підприємства російського оборонного комплексу. Що неприпустимо з огляду на обороноздатність країни!

The post Президент концерну «Титан» Анатолій Льовін розповів, як відновити літакобудування в Україні appeared first on Інформаційний портал “СтопКор”.