Цьогоріч 1 вересня до перших класів пішло так зване покоління “Альфа”. Це діти, яким від народження смартфон замінив усі іграшки, а подекуди – навіть батьків. За словами вчених, це не минулося безслідно. Кліпове мислення, брак уваги та нездатність планувати – далеко неповний перелік особливостей цих діток.

До чого мають бути готові вчителі молодшої школи й батьки першачків, досліджували журналісти спецпроєкту каналу “1+1” під назвою “Покоління”.

Героями сюжету стали близнюки Яна та Оля, які цього року пішли  до першого класу. Їхня улюблена розвага – це смартфон, де вони “зависають” в різноманітних іграх, мультиках, фільмах та відео.

І хоча мама першачків – вчителька, навіть їй складно зацікавити дітей навчанням. Вони вважають процес читання і писання – тривалим та нудним.

Журналістка провела своєрідний експеримент і спробувала зацікавити дітей  розвагами свого дитинства – грою в класики та “резинки” . Але діти швидко втратили інтерес і знову повернулися до смартфонів.

“Спостерігаючи за глобальними процесами у світі, мабуть, це навіть на краще, що у нас народжуються діти, які легко і швидко перемикаються між процесами, так вони можуть вирішити велику кількість задач одночасно”, – коментує психолог Марія Абрамчук.

Водночас нейробіологи стурбовані зменшенням лобної долі у молодого покоління. Ця частина мозку відповідає за планування.

“У них зменшується розмір лобної долі, діти можуть взагалі втратити здатність до планування. Вони не задумуються і не уявляють майбутнього. При цьому легко можуть виконувати автоматичні завдання”, – розповів нейробіолог Сергій Данилов.

Вчителі молодших класів, порівнюючи різні покоління учнів, наголошують, що зараз дітям важко зрозуміти емоцію вчителя – радість, сум, незадоволення, захоплення та інше. Через те, що діти проводять до 92% вільного часу в інтернеті, вони не мають навичок живої комунікації й не здатні відрізняти всі відтінки емоційного стану. Адже смайлики у смартфоні не передають реального виразу обличчя.

Нині школи пристосовуються до запитів і потреб сучасного суспільства, в класах з’являються різні гаджети для навчання – інтерактивні дошки й парти. Вони здатні втримати увагу дітей та зробити процес навчання схожим на гру.

Однак, цього замало. Вчені і нейробіологи прогнозують, що на систему освіти чекає злам і повне переналаштування, оскільки старі моделі підготовки людини до дорослого життя вже не працюють, а нові тільки у процесі створення.