Про це в інтерв’ю ЦТС заявив голова підкомітету з питань залізничного транспорту інфраструктурного Комітету ВРУ Олександр Скічко.

За його словами “однозначний плюс цього законопроекту в тому, що він не так політизований, як, наприклад, законопроект про ринок землі. А значить, буде менше спекуляцій”.

Олександр Скічко впевнений, що НКРТ повинен утримуватися за рахунок природних монополій: «фінансуватися він буде за рахунок відрахування 0,1% чистого доходу природних монополій. Наскільки я знаю, в міністерському законопроекті пропонувалося, щоб НКРТ фінансувалася за рахунок бізнесу. Але, з моєї точки зору, це не чесно, так як ринок вже заплатив державної монополії, коли повіз товар».

Особливе місце в новому законопроекті приділяється формуванню конкурсної комісії. За словами Скічко, ініціатори документа ” постаралися зробити її максимально збалансованою: одна людина від президента, три – від Верховної Ради, один – від Міністерства інфраструктури, один – від Державної регуляторної служби, один – від Антимонопольного комітету і два – від громадськості, з яких один від Федерації роботодавців транспорту і один від профільних асоціацій».

Крім того, в проекті закону прописаний так званий «запобіжник» у вигляді можливості вето Кабінету Міністрів на рішення НКРТ: «у разі, якщо члени комісії будуть діяти в інтересах окремого гравця або встановлять занижені тарифи, що позначиться на доходах держкомпанії, Кабінет міністрів може зупинити це рішення», – говорить депутат.

Необхідність створення НКРТ, за словами ініціаторів законопроекту, назріла давно: “дуже часто державна монополія шляхом підвищення тарифів перекладає свої проблеми на бізнес. Це добре видно на прикладі “Укрзалізниці”: в період 2016-2019 рр.дохід компанії від вантажних перевезень зростав, при цьому обсяги перевезень залишалися на тому ж рівні, а в деякі роки – навіть скорочувалися. Тобто дохід виходить за рахунок бізнесу і підняття тарифів. Внаслідок, страждають підприємства, які орієнтовані на експорт: аграрії, металурги і т. д.»